Bij het maken van persberichten, nieuwsbrieven en social content is het voor ons als fotografen, natuurlijk de ultieme uitdaging om een ‘eigen foto’ te gebruiken. Niet kiezen voor de weg van de minste weerstand en een stockfoto gebruiken maar een beroep doen op eigen creativiteit.

Dat leverde vorige week een studio op met de geur van heerlijke pannenkoeken. Het proces pannenkoeken bakken werd actief in uitvoering gezet met het doel de ultieme foto te maken voor een speciale banner op social media op Nationale Pannenkoekdag.

Een deegkom, garde, pan, gaspitje, melk, eieren, pannenkoekmeel van de Buursink Molen, poedersuiker, kaas, spek, boter en stroop vormden het decor tussen de studiolampen. Dikke pret in de studio wat resulteerde in een lunch met een rijke diversiteit aan pannenkoeken.

Daar waar pannenkoeken vroeger dagelijks op het menu stonden is het in de huidige tijd vooral een lekkernij geworden. Wie kent niet het ‘knotje in de pan’? Een variant op de traditionele pannenkoek maar dan een met spek en een snellere bereiding dan een stapel pannenkoeken bakken. In een deel van Markelo wordt traditioneel op kerstavond pannenkoeken met worst gebakken. De 14e editie van Nationale Pannenkoekdag staat vandaag op de kalender. Een dag waarop basisschoolkinderen door heel het land pannenkoeken bakken voor ouderen in de buurt. Bij staat dit lekkernij vanavond ook op tafel? De ‘Nationale Pannenkoekdag’ is een initiatief van Koopmans en Tefal en bestaat sinds 2007 en wordt op de derde of vierde vrijdag van maart gehouden.